Wiek: 8-10 lat
Zajęcia wprowadzają dzieci w fascynujący świat architektury przez zabawę, rysowanie i budowanie z prostych materiałów. Uczę dzieci, jak myśleć przestrzennie – czyli jak wyobrażać sobie budynki, miasta i miejsca, zanim jeszcze powstaną. Pracujemy z kartonem, plasteliną, kolorowym papierem – budując domki, mosty, parki czy wyjątkowe światy naszej wyobraźni. Dzieci dowiadują się, jak ważne są kształty, kolory i światło w otaczającej je przestrzeni. Rozwijamy wrażliwość na to, co nas otacza. Uczymy się jak to się dzieje, że niektóre miejsca są przytulnie. Pokazujemy, że każde dziecko może być projektantem – wystarczy wyobraźnia! Dzieci stają się bardziej uważne na to, co widzą na spacerze: budynki, place zabaw, ławki czy funkcjonalność danych przestrzeni. To zajęcia pełne śmiechu, kolorów i budowania z marzeń. Idealne dla małych twórców, którzy chcą poznawać świat nie tylko oczami, ale też swoimi rękoma – rysując i budując.
Prowadząca: Karolina Karpowicz
Nazywam się Karolina Karpowicz i od roku 2011 prowadzę pracownię projektową Karpowicz Architekci.
Pochodzę z rodziny artystów oraz pedagogów. Mój dziadek był artystą malarzem, babcia polonistką, druga babcia prowadziła szwalnie specjalizując się w konstrukcji odzieży. Moi rodzice artyści kupowali domy przedwojenne i remontowali w nietuzinkowym klimacie, tworząc unikatowe połączenia, bawiąc się fakturami, plamami, odważną architekturą wnętrz oraz instalując lampy swojego projektu. Dorastanie w artystycznej przestrzeni domów z duszą, przepełnionej sztuką, muzyką i tuzinem książek oraz płyt winylowych zaszczepiło we mnie głęboki szacunek do sztuki, uwielbienie architektury oraz rzeźby co ukształtowało moje dalsze wybory naturalnie w kierunku architektury.
W roku 2007 ukończyłam Wyższą Szkołę Sztuk Pięknych w Hamburgu.
W swojej karierze zawodowej zrealizowałam projekty stanowiące połączenie dialogu między wrażliwością do wnętrz, gry perspektyw, światła i cienia oraz funkcjonalności przestrzeni.
Fundamentalne znaczenie dla mnie to stworzenie strefy idealnie harmonijnej.