Księżniczka Muzalinda. Śnieżne szaleństwo
16.grudnia 2025 | wtorek
godzina: 10.00, 11.00
godzina: 12.00 (spektakl przyjazny sensorycznie)
koszt: 10 zł/osoba
kontakt: Katarzyna Resiak – katarzyna.resiak@kulturalni.pl, tel. 519 388 690
Dom Kultury, ul. Kościuszki 49, Piaseczno
Bilety w sprzedaży od 2 grudnia
Grupy zorganizowane obowiązują zapisy.
Księżniczka Muzalinda znajduje w swoim królestwie tajemniczy dzwoneczek. Ponieważ, jest księżniczką bardzo rezolutną i lubiącą rozwiązywać wszelkie zagadki, będzie chciała dowiedzieć się do kogo należy ten cudownie brzmiący instrument. Muzalinda wyruszy z dziećmi w podróż pełną zimowych przygód. Tytułowe „Śnieżne szaleństwo” zagości na scenie dzięki wspaniałej muzyce a multum instrumentów perkusyjnych idealnie zilustruje cudowną porę roku jaką jest zima. Ta interaktywna baśń przeniesie widzów w niezwykłą krainę dźwięku, twórczego działania i dobrej zabawy.
Księżniczka Muzalinda i inne postacie: Ewa Szawłowska
Fortepian: Monika Polaczek-Przestrzelska
Instrumenty perkusyjne: Marcin Lemiszewski
Autorką i reżyserem cyklu Księżniczka Muzalinda jest Ewa Szawłowska. Aktorka teatralna, przez wiele lat związana z Teatrem Narodowym w Warszawie, telewizyjna i filmowa. Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi oraz Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. J. Elsnera w Warszawie. Bajkopisarka /ponad 100 muzycznych baśni/ i reżyser wielu przedstawień dla dzieci, granych z sukcesami między innymi: w Teatrze Wielkim Operze Narodowej, Sinfonia Varsovia, Instytucie Teatralnym w Warszawie, Teatrze Studio Buffo, Narodowym Instytucie Audiowizualnym, Teatrze Polskim w Warszawie, Teatrze Starym i Filharmonii w Lublinie, Teatrze Polskim w Londynie, podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyka na Szczytach w Zakopanem oraz na Festiwalu Malta.
Autorką opracowań muzycznych jest Monika Polaczek-Przestrzelska. Pianistka, kameralistka, pedagog, absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu Prof. Kazimierza Gierżoda.
Pianista-korepetytor na Wydziale Wokalnym Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina.
Nagrodzona na ponad 70 międzynarodowych i ogólnopolskich konkursach wokalnych i instrumentalnych za walory artystyczne partii fortepianu. Jako kameralistka występowała w Anglii, Walii, Szkocji, Belgii, Chorwacji, Grecji, Dubaju, we Włoszech i na Litwie.
Koncerty „przyjazne sensorycznie” albo „autism-friendly”.
Mogą obejmować m.in.:
• zmniejszoną głośność muzyki, bez nagłych, ostrych dźwięków,
• łagodne oświetlenie, bez migających stroboskopów i bardzo jasnych reflektorów,
• możliwość wychodzenia i wracania na salę w dowolnym momencie bez stresu,
• strefy wyciszenia w pobliżu sali, gdzie można odpocząć,
• otwartą atmosferę – brak oceniania nietypowych reakcji czy zachowań publiczności (np. zakrywanie uszu, kołysanie się, głośne komentowanie).
W praktyce więc taka formacja koncertu ma na celu zmniejszenie barier sensorycznych i społecznych, żeby osoby w spektrum i ich rodziny mogły swobodnie uczestniczyć w wydarzeniu.
